Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Disbyt utskrifter

  1. #1

    Ann-Charlotte Lindberg
    Medlemsnr
    10210
    Inlägg
    25

    Disbyt utskrifter

    Har Windows 10, Chrome och Disgen 2018

    Det går inte att skriva ut en Disbytsida som tidigare. I stående får man med hela sökfältet till vänster, vilket gör att bara hälften av Disbyt uppgifterna kommer med.

    I liggande format får man fortfarande med vänstra sökfältet, men inte alla de sökta personerna kommer med vid utskrift.

    Vad göra
    undrar
    A-C Lindberg

  2. #2
    m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    319
    Vad händer om du markerar det du vill ha ut och väljer att bara skriva ut markering?

  3. #3

    Olle Olsson
    Medlemsnr
    10475
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    441
    För mig blir det lika i både Disgen 2016 och Disgen 2018, om jag bara väljer ”Utskrift” så blir Disbyt-utskriften ”med halv text”.

    Men om jag drar med muspekaren över de namn (text) som jag vill ha utskrivna så att texten blir ”blåmarkerad”, och sen går till utskrift – då är det bara den markerade texten som skrivs ut.

    Alternativt; gör jag likadant så att texten blir ”blåmarkerad”, och står kvar med musen i det ”blåa fältet”, och trycker ner högra musknappen och väljer ”kopiera”. Sen går jag till programmet Word (eller annat text-redigeringsprogram) och där högerklick, och välj ”Klistra in.
    Jag har Windows 10.

  4. #4
    m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    319
    För tydlighetens skull så har detta alltså inte ett dyft med DISGEN att göra.
    Jag har för mig att det blev så när jag gick över från Internet Explorer till Google Chrome.

  5. #5

    Ann-Charlotte Lindberg
    Medlemsnr
    10210
    Inlägg
    25
    Tack för det fungerande tipset.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •