Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Import av GEDCOM från andra program

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Anders Möller
    Medlemsnr
    39104
    Hej Torgny,
    Jag kikade i DisGen.
    Vid importen i ett tomt DisGen så tar den RIN och lägger värdet som text i anteckningsfältet i namnpanelen (som t ex --Lantext "I8"--). Sedan numrerar den om alla INDI utom den första i GEDCOM-filen. Den här individen har RIN 8 och INDI 8 i min databas och numret genererades ca 1985 i Personal Ancestral File PAF då jag började min släktforskning. Det är min farfar som har nummer 8. När jag nu läste in GEDCOM-filen till DisGen lade den alltså den unika siffra i ett textfält och numrerade om min databas så i DisGen har nu min farfar personidentitet: 9653. Vid en GEDCOM-export från DisGen har farfar INDI @9653@. Jag tycker det ser ut som att RIN inte används till något vettigt över huvud taget DisGen.
    mvh // Anders .

Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ja det sammanfattar nog situationen. Men du kan ju ändå testa Släktöversikten och berätta om den motsvarar dina förväntningar.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Høres ut som om RIN identifiseres for første INDI, men ikke tas hensyn til videre. Høres ut ssom feature/bug pga. påbegynt rutine som ikke gjentas for hvert INDI/FAM rekord.
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •