Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Arbetsmaterial hittar inte fil att länka till

  1. #1

    Arbetsmaterial hittar inte fil att länka till

    Behöver tips på varför filen jag just la dit inte hittas, när jag försöker länka till filen i Arbetsmaterial
    det är en jpg fil (den hittar andra jpgfiler i andra foldrar), har tittat på egenskaper, bockade utan sucess i - filen kommer från annan person - klicka här för säker, har startat om både program o dator.
    2018.1 (filen ligger i DgPic. har testat i disgen att hämta direkt från hämtade filer - o då går det bra, den hittar filen
    Senast redigerat av Evafalk den 2018-08-05 klockan 13:07. Anledning: Mer tester

  2. #2

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    924
    Kontrollera 1) att filen ligger i rätt datamapp, dvs meny>öppna datamapp. 2) att när du länkar in filen att du letar i rätt datamapp
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  3. #3
    japp, jag har folder o den uppe samtidigt, jag har lyckats skapa en kopia med "klipp" o länkat in, det är troligtvis något med ägarskap, som jag inte ser. (har ändrat lite men inget har hjälpt).

  4. #4
    Hej Eva. Jag tror du har sparat bilden i fel DGPIC.
    Starta DISGEN: Arkiv < Öppn Datamappen > dubbleklick på DGPIC. Hittar du nu den saknade bilden/filen ??

  5. #5
    1. den var sparad i rätt - jag hade uppe i file manager bredvid - o allt var samma utom att min fil inte syntes i disgen.
    2. misstänkte att nåt lurt med egenskaper, men såg inget speciellt
    3. idag gjorde jag om allt, o då funkar det.
    låter som det skulle vara nåt säkerthetsproblem då.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •