Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Diskulogen som PDF och bildkvalitet

  1. #1

    Kjell Bristrand
    Medlemsnr
    17127
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    9

    Diskulogen som PDF och bildkvalitet

    Jag har precis avsagt mig Diskulogen i tryck - både för att spara resurser och p.g.a. begränsat utrymme hemma.

    När jag nu bläddrar i olika nummer i PDF-format så slås jag av den dåliga kvaliteten på bilder/skärmdumpar ur Disgen eller andra program eller webbsidor. Det går ofta inte att läsa i PDF-versionen medan det i den tryckta tidningen går alldeles utmärkt trots den lilla storleken på texten. Med förstoring i PDF-läsaren blir det fortfarande otydligt p.g.a. grynighet.

    Går det inte att få bättre kvalitet i PDF-versionen? Om vi vill minska utskicken av tryckta tidningar borde kvaliteten i PDF vara bättre.

    Med hopp om förbättring,
    Kjell

  2. #2

    Mikael Winbladh
    Medlemsnr
    17835
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    312
    Senaste numret av Diskulogen nr 140 finns nu som högupplöst Pdf att ladda ned.
    Mikael Winbladh - Verksamhetsledare DIS

  3. #3

    Kjell Bristrand
    Medlemsnr
    17127
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    9
    Toppen!

    Jag förmodar att framtida nummer kommer att publiceras i bättre kvalitet. Kommer äldre nummer också ompubliceras?

  4. #4

    Mikael Winbladh
    Medlemsnr
    17835
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    312
    Tanken är att framtida nummer kommer publiceras med den bättre kvaliteten. Huruvida de äldre numren kommer ompubliceras till bättre kvalitet är för tidigt att svara på. Det är ju en hel del äldre nummer.
    Mikael Winbladh - Verksamhetsledare DIS

  5. #5

    Kjell Bristrand
    Medlemsnr
    17127
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    9
    Det låter bra för framtiden!

    Kan man kanske i maklig takt beta av äldre nummer i omvänd ordning?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •