Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Skärmproblem

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Göran Nederman
    Medlemsnr
    48738
    Inlägg
    90

    Skärmproblem

    Jag använder två skärmar och har win 8, disgen 2018.
    Problemet är att när jag öppnar Disgen eller ett granskningsfönster vid utskrift öppnas det varannan gång på skärm 1 och nästa gång på skärm 2 osv.
    Detta felet var inte på disgen 2016 (det fanns ett liknande fel när 2016 var nytt men det fixades).

  2. #2

    Göran Nederman
    Medlemsnr
    48738
    Inlägg
    90
    Ingen som vet vad det är?

  3. #3

    Göran Nederman
    Medlemsnr
    48738
    Inlägg
    90
    Ingen som vet något om felet!!!!

  4. #4

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    926
    Menar du att Disgens välkomstfönster öppnas varannan gång på ena skärmen och varannan gång på andra skärmen. Det låter mycket märkligt. Är det samma vid säkerhetskopiering? För då laddas ju programmet om.
    Vad händer om du håller skift-tangenten nere när du startar Disgen.
    Vi behöver veta mera om din dator, skärmarna, inställningar, hårddiskar, skärmförstoring.7
    Senast redigerat av Torgny Larsson den 2018-10-05 klockan 20:55.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  5. #5

    Göran Nederman
    Medlemsnr
    48738
    Inlägg
    90
    Välkomstfönstret och granskningsfönster för utskrift öppnas varannan gång i på vardera skärm, tilläggas skall att öppnas disgen på skärm 1 flyttar jag över den till skärm 2 och när den öppnas på skärm 2 får den vara kvar där. Samma gäller för granskningsfönstren. Fönstren öppnas alltid i helskärm så som jag hade de vid nedstängning. När öppnade fönstren samtidigt med skift-tangenten öppnades fortfarande skärm 1 o nästa gång på skärm 2 med den skillnaden att fönstren inte öppnades i helskärm. Samma händer vid säkerhetskopiering.
    Använder ingen skärmförstoring. Skärm 1 är en acer som är inställd på 1920 x 1080 och liggande skärm 2 1280 x 1024 och är en DELL. Använder win 8.
    Tilläggas är att när jag använde disgen 2016 fungerade det perfekt, på den skärmen jag stängde ner fönstret startade det igen. Detta problemen blev från första stund jag hade uppdaterat till 2018.
    Hoppas det inte blev för rörigt med förklaringen.
    /Göran

  6. #6

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    926
    Bra med din information. Utvecklarna kan inte se nån orsak till beteendet. Vi får nog analysera det mera handgripligt på din dator. Vid tillfälle.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •