Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Prioriteringar i utvecklingen av Disgen m.fl produkter- Redmine

  1. #1

    Lars-Åke Stenemo
    Medlemsnr
    13230
    Inlägg
    30

    Prioriteringar i utvecklingen av Disgen m.fl produkter- Redmine

    Med bifogat PM vill jag initiera en diskussion om prioriteringar i utvecklingen av Disgen och andra produkter inom DIS. Kanske kan förslaget prövas, kanske kan det utvecklas genom den diskussion jag nu vill starta.

    Min förhoppning är att förslaget skall göra Redmine till ett bättre hjälpmedel.

    MVH/Lars-Åke Stenemo
    Bifogade filer Bifogade filer

  2. #2

    Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    590
    Jag tror inte på förslaget i sin helhet. Min bild av det hela blir en kraftigt ökat administration. Jag tror inte heller att de som lägger in felrapporter eller ändringsförslag skulle kunna göra dessa klassificeringar på ett så likvärdigt sätt att det skulle kunna vara direkt användbart.

    Däremot fastnade jag för det lilla stycket "Funktionsansvariga".

    Det kunde vara en grupp som stegvis ganska snabbt skulle kunna bygga upp kompetensen till ren expertnivå.
    Kommunikation med förslagsställaren kan utveckla och förbättra förslaget.
    Det kan ge betydligt bättre samordningsmöjligheter med andra förslag inom samma "funktion".
    Ärenden kunde blir bättre förberedda inför produktrådet och troligen även bättre underlag inför kodning.
    Att efteråt kunna vara aktiv i tester och utvärdering.

    Men även här gäller det nog att inte överadministrera. Det måste ju resultera i en förbättring senare i kedjan.

  3. #3

    Lars-Åke Stenemo
    Medlemsnr
    13230
    Inlägg
    30
    Du har nog rätt i att det är funktionsansvariga man skall satsa på. Sedan bör ju dessa försöka utvärdera förslagen på ett strukturerat sätt och kommunicera med förslagsställarna på ett enkelt och kanske delvis standardiserat sätt där andra delar i mitt förslag kanske kan komma till nytta. Det är också viktigt att stor transparens råder mot medlemmarna för att få ett engagemang i organisationen. Men man skall naturligtvis inte bjuda eventuella konkurrenter på alla upplysningar. Hur går vi vidare?
    Senast redigerat av LÅS den 2018-10-31 klockan 23:39.

  4. #4
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Jag kommer att testa tanken med funktionsansvariga genom att först definiera en lämplig indelning. Den kommer att bygga på kategorierna i Redmine, troligen lite modifierade. Därefter kommer jag att skissa på vad ansvaret innebär och gå ut och söka hugade.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •