Hej,

En rättelse: jag skrev fel, det är inte 2 nya relationer (det jag kallade för omgiftrelation), utan 3 st. Jag la om en omgiftrelation som kanske kunde vara fel. De två andra är helt rätt. Gjorde ny stamtavla på skärmen, söklista baserad på denna stamtavla. Utökade söklistan med alla ingifta. Och så gjorde en ny stamtavla (för utskrift) med utgångspunkt från denna utökade söklista. Ingifta finns i alla fall inte med.
Jag raderade alla sparade söklistor eftersom jag var rädd för att gamla söklistor skulle på något mystiskt sätt kunna påverka. Därefter startade jag om Disgen och började från början: Gjorde ny stamtavla på skärmen, söklista baserad på denna stamtavla. Utökade söklistan med alla ingifta. Och så gjorde en ny stamtavla (för utskrift) med utgångspunkt från denna utökade söklista. Ingifta finns inte med.
Så, jag vet inte vad jag skall göra. Kanske testa på en annan gren och se om det funkar.
Skulle kunna skicka över bevis på att relationerna (även nya relationer) är inmatade på rätt sätt. Gör inte det eftersom det är inte mitt eget material, utan det är en väns material.