Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Ingifta i stamtavla

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Tyrone Vieira
    Medlemsnr
    51794
    Inlägg
    11

    Ingifta i stamtavla

    Hej,

    Jag har nu tillbringat väldigt många timmar med att försöka få till en stamtavla, både på skärmen och som utskrift, där ingifta personer ingår. T ex en stamtavla som startar från en person och totalt med 4 generationer, d v s en kvinna (Birgitta) som har två barn (en man och en kvinna) som gifte sig (naturligtvis inte med varandra) och gett upphov till totalt 5 barn (Birgittas barnbarn), varav 3 barnbarn gifte sig och gett upphov till 7 barnbarnsbarn. Det finns således 5 ingifta personer i familjen: en fru och en man till Birgittas barn, och tre fruar till tre av Birgittas barnbarn.
    Ingenstans i formulärerna för utskrifter hittar jag möjligheter att inkludera ingifta, varken för stamtavla i skärmen eller stamtavla som utskrift.
    Har försökt komponera en söklista genom att lägga till de 5 ingifta och bilda en ny söklista med alla som skall vara med, och använder den utökade söklistan som underlag för stamtavlan, men misslyckas i både skärmen och utskrift.
    ”Vanlig” stamtavla fungerar utan problem, i både skärmen och utskriften, dock utan de 5 ingifta. Alltså, alla är med, från Birgitta till barnbarnsbarnen, men inte de 5 ingifta.
    Vad gör jag för fel?
    Tack på förhand.
    Mvh
    /T
    Senast redigerat av dis51794 den 2018-11-14 klockan 12:06.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •