Resultat 1 till 5 av 5

mne: Maska bort mnad och r ur fdelsedatum frn valt r

Ulf Arfvidsson
    Medlemsnr
    39670
    Inlgg
    102

Maska bort mnad och r ur fdelsedatum frn valt r

Jag publicerar delar av min slktforskning som html-sidor p egen domn. Underlaget r genererat med disgen. ven om det krvs lsenord fr att blddra p sidorna kan det vara klokt att inte visa hela fdelsedatumet fr yngre personer, de som inte visas i t.ex. Birthday.se. Internet har mer och mer blivit lekplats fr diverse kriminella personer. Jag kan skanna sidorna fre publicering och ndra med hjlp av skript men det vore bra att ha den funktionen som tillval vid generering. Frn valt r visas bara fdelser

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Inlgg
    1 704
    Infr nsta version av Disgen har vi en lsning som exkluderar nu levande personer helt. Kan det vara ngot?
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Delphinuss avatar
    Kjell Arnesson
    Medlemsnr
    13148
    Inlgg
    39
    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlgg
    Infr nsta version av Disgen har vi en lsning som exkluderar nu levande personer helt. Kan det vara ngot?
    Intressant, bertta mer. Vilken lder gller fr "nu levande personer".

Ulf Arfvidsson
    Medlemsnr
    39670
    Inlgg
    102
    Jag r inte helt sker p vilken policy som Birthday.se fljer men jag tror att bara personer som fyllt 16 r visas vid skning. De har ocks krav p medlemskap och inloggning fr att f "alla data" dessutom. Fr medlemskap krvs att man r bosatt i Sverige och har ett svenskt personnummer.
    Att bara visa personer med noterat dddatum r ocks ett bra alternativ men fr slkten som loggar in p rimligt skert stt r det intressant att tminstone se fdelseret p barn i slkttavlan.

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Inlgg
    1 704
    Fr de med ddsdatum ska de varit dda i 10 r. Nr inget ddsdatum finns fr vi gra en annan approximering.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •