Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ej identifierad och Ambiguous or wrong

  1. #1

    Charlotte Börjesson
    Medlemsnr
    08350
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    51

    Ej identifierad och Ambiguous or wrong

    Exempel på redovisning när felaktigt landsnamn väljs i DB2005 och redovisas i nya Disbyt för medlem 57732. Det är egentligen inget fel mer än av mig som Disbytombud därför skriver jag här istället för Redmine.

    Jag körde hans fil i januari och när jag angav Tjeckoslovakien för Czech Republic och blir i nuvarande Disbyt visad Tjeckoslovakien. I Nya Disbyt redovisas också ort/län om det finns med i filen. Jag skulle valt Tjeckien för det ska det vara. Tjeckoslovakien finns med DB2005 likväl Tjeckien.

    I Nya Disbyt får detta val av Tjeckoslovakien att visas som Tjeckoslovakien, Ej identifierad / Ambiguous or wrong, se bif fil.

    Jag har igår kört om filen och kommer framöver att titta i Nya Disbyt vilka länder som finns att välja på när jag är osäker på vilket jag ska ange.

    Jag vet inte om Tjeckoslovakien ska fortleva som landsnamn. Om inte så bör namnet tas bort från DB2005. Ska det finns kvar så behöver Nya Disbyt kompletteras.

    Finns kanske andra landsnamn motsvarande detta exempel, Slovakien t. ex

    Charlotte
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2

    Ulf Arfvidsson
    Medlemsnr
    39670
    Ort
    Braås
    Inlägg
    117
    Tjeckoslovakien, Jugoslavien och andra historiska land t.ex. Livland finns med i nya disbyt från 1 april 2019 som accepterat val. Det borde således inte generera "Ej definierad". Jag återkommer när jag har undersökt orsaken till detta och lägger upp ett ärende i redmine.

  3. #3

    Ulf Arfvidsson
    Medlemsnr
    39670
    Ort
    Braås
    Inlägg
    117
    Jag blev något förbryllad av detta. Jag kunde inte förstå händelsekedjan. Nu inser jag att jag blev lurad på ett helt år. Svaret i föregående inlägg gäller. Från april 2019 är det möjligt att ange även vissa historiska länder.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •