Resultat 1 till 4 av 4

mne: Visa slkttrd i HTML p surfplatta med Android - Hur gr jag

Hkan Wallenthin
    Medlemsnr
    21641
    Inlgg
    34

Visa slkttrd i HTML p surfplatta med Android - Hur gr jag

Hej
    Jag har skapat ett slkttrd i HTML som ligger i en mapp p min Win8.1-dator. Jag har anvnt guiden fr HTML-export som finns p ntet. Jag har nog markerat att jag vill ha med allt om allt. Nu vill jag kopiera ver den till min surfplatta, som kr Android, s att jag kan visa det den vgen.
    Har frt ver innehllet i den mappen till min surfplatta och nr jag ppnar index.htm och vljer personregister fr jag upp personerna i registret men nr jag sedan vljer en person fungerar det inte. D fr jag meddelandet:

Error loading file /storage/....../index.htm

Det r det index.htm jag ppnade frn brjan. Fr dessutom meddelandet:

Error: net::ERR_FILE_NOT_FOUND

Jag tolkar det som att filen fr den person jag valt saknas. Fr jag inte med alla personer nrr jag valt alla uppgifter fr allt enligt guiden fr att skapa en HTML-fil fr export? r det ngot annat som jag mste gra?

/Hkan

Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlgg
    1 026
    Har du kollat frst att det fungerar att ppna filerna p Windows-datorn? Om det r OK, r nsta steg att kontrollera om alla filerna kopierats ver till Android-plattan.
    Senast redigerat av Phryxe den 2019-04-17 klockan 08:46. Anledning: -r

Edgar Lycksell
    Medlemsnr
    20292
    Inlgg
    418
    Jag har ocks testat att kopiera HTML-mappen till min Android 8. Jag har flera web-lsare installerade p min mobil. Det visade sig att av dem var det bara Firefox som ppnade html-sidorna korrekt. Svl Androids inbyggda web-lsare som Chrome-appen misslyckades och gav felmeddelanden liknande dina, Hkan. S mitt tips r, installera Firefox-appen och testa med den.

Hkan Wallenthin
    Medlemsnr
    21641
    Inlgg
    34
    Hej
    Tack fr ditt svar.
    Ngot mysko r det. Gjorde samma kopiering igen frn datorn till plattan. Lika mnga mappar/filer kopierades. Nu fungerade det. Sknt det. Hoppas det fungerar nsta gng.
    /Hkan

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •