Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kartvisning Orter Html Disgen 2019

  1. #1

    Per Georg Jönsson
    Medlemsnr
    24573
    Inlägg
    25

    Kartvisning Orter Html Disgen 2019

    Med Ms Edge visning i Windows får jag en trevlig karta med ortens placering visad i ortsbeskrivningen.

    Om jag använder min surfplatta med Android Crome webläsare så visas ingen karta.

    I Edge fungerar inte Google Earth, men jag får ett meddelande om att webläsaren inte stöds.

    Om jag väljer Google Earth i Android Crome så visas hela Sverige utan markering av orten.

    Jag testade även min telefon även den med Android och Crome, och där visas kartan.

    På min platta och min telefon har Crome versionsnummer 73.0.3683.90

    På plattan Android 5.0.2 och i telefonen Android 9

    Så det verkar som att funktionen bygger på något som inte stöds av Android 5
    Senast redigerat av 24573 den 2019-04-25 klockan 16:36.

  2. #2

    Gunnar Öhrn
    Medlemsnr
    11916
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    74

    Maps

    Hej,

    fungerar http://maps.google.se på plattan?

    Länken till google earth startar den webb-baserade google earth,denna har idag tyvärr inget stöd för att markera aktuell plats. Däremot ska platsen vara centrerad på kartan. Hur mycket som visas på kartan beror på vilken zoomfaktor du har på satt på orten, du bör få ungefär samma i google earth som på kartan i ortsbeskrivningen.
    Senast redigerat av m11916 den 2019-04-27 klockan 15:57.

  3. #3

    Per Georg Jönsson
    Medlemsnr
    24573
    Inlägg
    25
    Ja, Google maps fungerar och nu när jag testar så fungerar även kartvisningen i ortsbeskrivningen!

    Jag testade otaliga gånger förut utan att få det att fungera, så det är mycket konstigt tycker jag.

    Google Earth verkar även fungera som angetts, med centrering av bilden men inte inzoomning.

    Det enda som ändrats på plattan verkar vara att Google Play Services uppdaterats.

    Verkar i vart fall inte ett problem som Disgen äger!

    När man genererar websidor brukar man annars vara tvungen att ha en mängd varianter av kod för olika system, skärmstorlekar och webläsare.

  4. #4

    Per Georg Jönsson
    Medlemsnr
    24573
    Inlägg
    25
    Det är annars inte första gången fel rättar sig självt i Android.
    Google får ju rapporter om alla fel och kan skicka rättelser!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •