-
OK. Jag förstår.
Jag kanske inte är rätt person att klargöra detta, jag är ingen programmerare. Men ändå, så här har jag uppfattat det hela:
XML-exporten kan göras av två skäl (finns som val i första inställningsfönstret vid XML-export): antingen görs exporten för att personerna skall användas, d.v.s. importeras i en annan databas eller skall personerna, efter en del justeringar i XML-filen, läsas tillbaka i den ursprungliga databasen.
I det första fallet skall personerna från XML-filen importeras i en annan databas. Personidentiteten är en unik identifiering i varje enskild databas. Importerade personers Personidentitet får inte sammanfalla med en Personidentitet i den nya databasen. De Personidentiteter som personerna hade i den ursprungliga databasen kan alltså inte användas i den nya databasen utan de importerade personerna måste få nya Personidentiteter vid importen. Personidentiteterna från den ursprungliga databasen gör alltså i det här fallet ingen nytta i XML-filen och är därför inte med i det här alternativet. Den PersonId som ligger i XML-filen är antagligen något internt i XML-hanteringen.
I det andra fallet skall personerna återimporteras i den databas som personerna i XML-filen kommer från. Där är det viktigt att Personidentiteten behålls och den ligger därför med i XML-filen i det här alternativet i parametern PersonIdentity, alltså inte i parametern PersonId.
Senast redigerat av Edgar den 2019-04-26 klockan 12:35.
Anledning: Klargörande
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler