Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Flytta notiser upp och ned

  1. #1

    Flytta notiser upp och ned

    I Disgen 2018 kunde man flytta notiser upp och ner (dvs byta ordning på dem) med musen. Verkar inte funge1r nu. Nu måste man använda högerklick och mödosamt flytta upp och ner.

    Hur gör jag så att det räcker med bara peka med muspekaren på den notisen jag vill flytta? Och sedan dra notisen dit jag vill?

  2. #2

    Edgar Lycksell
    Medlemsnr
    20292
    Ort
    Bjuråker
    Inlägg
    501
    I Levnadsbeskrivningen:
    Markera en notis (den byter färg till gult). Håll musens vänsterknapp nere ett ögonblick (ca 2 sek) så kan du dra notisen upp eller ned till önskad plats. Eller markera en notis och använd CTRL+uppil/nedpil. Är beskrivet i bl.a. F1-hjälpen.

  3. #3
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Edgar Visa inlägg
    I Levnadsbeskrivningen:
    Markera en notis (den byter färg till gult). Håll musens vänsterknapp nere ett ögonblick (ca 2 sek) så kan du dra notisen upp eller ned till önskad plats. Eller markera en notis och använd CTRL+uppil/nedpil. Är beskrivet i bl.a. F1-hjälpen.
    Hej!
    Jag vet det skall fungera som du beskriver ovan Edgar, men för egen del har jag aldrig fått det att fungera i DG 2019, oavsett hur länge jag har tryckt ned vänsterknappen så vägrar notisen att flytta på sig, så jag väljer flytta upp eller ner.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •