Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Några kommentarer som kommit på mejl

  1. #1
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866

    Några kommentarer som kommit på mejl

    Från Hans Wångberg 04814 (2019-05-22)
    DISBYT.rtf
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  2. #2

    Jan Lilliesköld
    Medlemsnr
    04581
    Inlägg
    49
    Det var många frågor/synpunkter ;-)

    Tänkte kommentera några.

    Tycker själv att SÖK skulle finnas längst till höger - och RENSA till vänster (vana från andra sidor) - men som JanÅke skrivit i annan diskussion - Det går att trycka ENTER (liksom många andra sidor fungerar som).

    "Kolumnrubrikerna" fungerar inte som i Excel och på andra sorters sidor !
    Så SORTERINGSORDNING är en funktion som jag använt en hel del. Denna är ju inte begränsad till att sortera på en enda kolumn som du funderar över.

    Vad gäller antal rader, så är det som JanÅke kommenterat i annan diskussion - valbart under MINA SIDA (10, 25, 50 eller 100 rader åt gången).

    Allmänt sagt - kanske det vore bra att alla användare läser informationen som finns undertill på STARTSIDA ?
    (Menyrad/Sökning/Alternativa sökmetoder/Vad betyder resultaten?/Inte medlem i DIS?/Min sida)
    Senast redigerat av M04581 den 2019-05-23 klockan 17:42.

  3. #3

    Jan Lilliesköld
    Medlemsnr
    04581
    Inlägg
    49
    Glömde nämna att "nedåtpilarna" i "kolumnrubrikerna" är en särskild funktion - som underlättar ens sökande genom att "avgränsa" just det fältet med ett värde som finns i "utfallet",
    genom att börja skriva däri.

    Har alltså inget med sortering att göra - utan urval...

  4. #4

    Gunnar Bergstedt
    Medlemsnr
    5835
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    118
    En synpunkt från en användare
    'Har använt detta sedan det blev tillgängligt och är mycket nöjd.
    Har bara ett problem: När man skriver in en person och kommer till Län så strular det.
    Är man det minsta saktfärdig eller tveksam när man fyller i en uppgift så kan t.ex Uppsala bli Uganda.
    Lösningen är då att rensa hela raden och börja om igen, inget jätteproblem men irriterande.
    I övrigt mycket nöjd.'

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •