+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ångra knapp

Sivert Jonsson
    Medlemsnr
    57561

Ångra knapp

Vore bra med en s.k. Ångraknapp i Disgen. På samma sätt som i Word och Excel.
    I vissa funktioner får man en varningsruta, men att kunna ångra är ju dessutom väldigt bra.
    Möjligt att lösa?

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Jag tror det är svårt att skapa en enkel och förståelig ångra-funktion. När du skapat en ny person så skapas samtidigt ett antal notiser, orter och källor samt ev en ny relation. Vad vill man ångra i det skedet och hur förklara man resultatet på ett pedagogiskt sätt?
    Christer Gustavsson - Verksamhetsledare DIS

Sivert Jonsson
    Medlemsnr
    57561
    Tänkte nog på mindre komplicerade funktioner. T.ex. man lägger in en Ort på en person. Tar bort - men ångrar sig.
    Eller om man flyttar/ta bort inom Redigera Källor - gör fel - och man vill Ångra. Eller koppla loss en relation som man ångrar.

Förstår att programmera en "flerstegsraket" med en ny person och orter och källor är lite mer komplicerat.

Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581
    Att kunna ångra koppla loss eller radera vore nog bra. HAr hänt mig några gånger att det hänt i "hastigheten".

Sivert Jonsson
    Medlemsnr
    57561
    Kan teamet för utveckling av Disgen ta tag i detta?

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Du beskriva utveckla vilka "mindre komplicerade situationer" du vill ha ångermöjlighet för så ska jag överväga ditt önskemål i ljuset av alla andra förslag vi får.
    Christer Gustavsson - Verksamhetsledare DIS

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg