Jag har skapat ett förbättringsförslag (#7077) för kommande Disgen.
Jag har skapat ett förbättringsförslag (#7077) för kommande Disgen.
Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus
Tack! Verkar jättebra.
Mvh/Sivert J
Förbättring av "Drag & släpp´". En fö. suverän funktion.
Det skulle vara bra om systemet ger någon form av indikering varför det inte går att utföra i vissa situationer.
Räcker med en kod som man kan slå upp betydelsen av i hjälpen
Aktuellt problem för mig. Jag lyckas inte koppla min morfar som far till min mor. Och jag begriper inte varför....
Däremot kan jag peta in honom som son till min mor, som ju är uppenbart fel.
Senast redigerat av dis59494 den 2020-10-01 klockan 15:50.
Har du försökt att koppla din mor som dotter till din morfar?
Varför jag frågar är att det går inte att dra en person som förälder till en person. Det står bl.a. i handledningen: "Du drar en centrumperson eller ett barn i en familjeöversikt till en centrumperson, en barngrupp eller en relation i en annan familjeöversikt." Du kan alltså inte dra en person till en föräldrarelation, d.v.s. dra din morfar till rutan "Far" i din mors föräldrarelation. I stället måste du dra din mor som barn till din morfar.
Senast redigerat av Edgar den 2020-10-01 klockan 22:21.
Nej det gör det inte. Med "kommande Disgen" menade jag inte närmast kommande Disgen utan prioritering i någon av kommande versioner. Bara för att ge dig en bild av möjligheten till ett positivt savar så har vi dryga 300 förslag till förbättringar att ta ställning till.
Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus
OK. Tack för info,
Hej, finns det möjlighet att få ta del av de bilder du visade vid årsmötet, dvs vad som är nytt i 2021?