Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Multimedia

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Menar du att ljudfilerna inte finns i datamappen, eller att de inte visas i Personöversikten? De skall finnas i en notis nu.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

Jag har varit lite otydlig med informationen. I DgPic finns alla bilder kvar och en (1) ljudfil. De andra jjudfilerna är borta. Går jag i på Peronöversikten finns ljudfilen men utan plustecken, klickar jag på filen får jag upp multimediamenyn. sedan kommer jag inte länge. I personöversikten i menyranden längst upp och notiser, blå cirkel med pil. klickar jag på den och söker ljudfiler hittar den bara en (1) med finns fler i datamapper. Hur får jag tag i alla de andra?

Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Orsaken var ljudfilernas format. De var i wma-format, som inte hanteras av media-notisen.

Enligt onlinehjälpen (F1):
    Format för ljudfiler: .wav, .mp3, .mid och .rmi
    Format för video: .mp4, .avi och .mov
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

Wilhelm Algotsson
    Varför anses filer med formaten .mid och .rmi vara av större värde för släktforskare än .wma?

Kan någon programmakare svara på detta?

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Se motsvarande fråga i annan tråd https://forum.dis.se/vb/showthread.php/3821-Ljudfiler
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Wilhelm Algotsson
    Min fråga gällde varför .mid- och .rmi-filer (som stöds av Disgen 2019) är mera nyttiga för släktforskare än vad .wma-filer (som inte stöds av Disgen 2019) är.

Jag har fått hjälp av Torgny. Orsaken är att disgen 2019 inte har stöd för wma ljudfiler vilket disgen 2018,6 hade. En fil följde med och det var en mp3

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •