+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Verktyg-Kontrollera och rätta databasen-filer i notiser som inte kan hittas i datorn

Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581

Verktyg-Kontrollera och rätta databasen-filer i notiser som inte kan hittas i datorn

Jag körde detta program i eftermiddag. Direkt efter började jag kolla upp de poster som det finns bildnotis men bilden saknas. Nu har jag hittat flera stycken i listan som anger attbild saknas men när jag kollar på personen FINNS BILDEN och den är korrekt kopplad till bilden.
    Någon som upplevt samma sak?

Edgar Lycksell
    Medlemsnr
    20292
    Jag har inte upplevt detta. Du säger att du kollat att det finns en bild på personen. Men har du kollat notiserna, att det inte finns en annan notis än den, som visar bilden, som har felaktig bildlänk?

Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581

bild som saknas

Jag kollade och det var exakt samma länk och bilden visas ju när man tittar på personen. Det fanns bara en länk och en bild.

Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Vi får titta på det med TW.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Har tittat på Christers bildlänkar. Det var så att en del bilder hade en annan länkadress i notisen än var den fanns i DgPic.
    Christer har en omfattande hierarki av undermappar i DgPic. Om man då byter namn på en av dessa undermappar, eller flyttar omkring foton mellan mapparna, då stämmer naturligtvis inte länkarna i notiserna längre.
    Gör man det måste man återskapa rätt länk i notiserna för de fotona.
    Därför är det ju alldeles utmärkt att det finns en funktion som kan söka upp de länkar som inte stämmer längre.

Så Christer: BILDEN FINNS men du har troligen flyttat eller bytt namn på dem så att motsvarande länkarna inte stämmer längre.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg