Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Utskrift Släktmatrikel.

  1. #1

    Åke Nordström
    Medlemsnr
    33277
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    153

    Utskrift Släktmatrikel.

    Vid utskrift av en Släktmatrikel i tabellform hade jag ett problem som vållade en hel del huvudbry.

    I ett gifte fick jag plötsligt två bilder på maken (ingift). I det giftet hade jag en textnotis om att giftet ingått med Kungl Majts tillstånd. Textnotisen stod under datumnotisen för giftet. När jag till slut bytte plats på notiserna försvann den extra bilden, allt blev som jag ville ha det. Borde inte utskriften vara oberoende av textens placering?

    Utgångsmall var lite modifierad STD Normal Porträtt

  2. #2

    Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    163
    Jag har samma problem. Vid utskrifter av släktmatrikel får jag en dubblering av porträttbilderna. OBS! Detta gäller konsekvent bara på ingifta personer. Trots ett enormt testande av inställningar kvarstår problemet. Är det en bugg i 2019? Kör parallellt med 8.2d och där uppträder inte detta fenomen.
    Jag utgick från "STD Född Död Yrke Porträtt", som jag ökat på med några fler notiser bara.
    Senast redigerat av kallstrand den 2020-09-07 klockan 10:30.

  3. #3

    Olle Fåk
    Medlemsnr
    1360
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    142
    Ja det är ett fel. Rapporterat som nr 6922.

  4. #4

    Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av ollfa Visa inlägg
    Ja det är ett fel. Rapporterat som nr 6922.
    Felet fanns tydligen för nästan ett år sedan, när min ovanstående i tråden rapporterat det. Finns det något sätt att frångå problemet, utan att bara kryssa ur porträtt för ingifta?
    När kan man hoppas på en uppdatering, när detta och annat kan åtgärdas?

  5. #5

    Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av ollfa Visa inlägg
    Ja det är ett fel. Rapporterat som nr 6922.
    Kommer det en rättning av detta utskriftsfel (dubblering av porträtt) till denna version (2019.2). Måste man investera i 2021, och hoppas på detta fel och andra är åtgärdade?

  6. #6

    Tomas GH Johansson
    Medlemsnr
    11485
    Ort
    Svenljunga
    Inlägg
    19
    Åke,
    Enligt uppgift skall felet vara rättat i Disgen 2021. Jag har dock inte testat själv.

  7. #7

    Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av kallstrand Visa inlägg
    Kommer det en rättning av detta utskriftsfel (dubblering av porträtt) till denna version (2019.2). Måste man investera i 2021, och hoppas på detta fel och andra är åtgärdade?
    Jag föredrar 2019 framför Dg2021, Vore tacksam om ovanstående fel även kan rättas till 2019.2.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •