Jo jag har aktiverat nyckeln, fått bekräftat att nyckel är godkänd och uppmaningen att starta om datorn. Men det hjälper inte. Jag möts ända av "Välkommen att prova ..." Den flera rader långa nyckeln har jag fått i ett mail.
Jo jag har aktiverat nyckeln, fått bekräftat att nyckel är godkänd och uppmaningen att starta om datorn. Men det hjälper inte. Jag möts ända av "Välkommen att prova ..." Den flera rader långa nyckeln har jag fått i ett mail.
Nu har jag provat på ytterligare en dator med samma resultat. "Välkommen att prova ..." Kan det skilja på nyckeln som man får på mail och den man kan hämta på hemsidan?
Nej det er samme nyckel, men om jeg får gissa lite, tror jag du av misstag har hämtat nyckeln till en tidigare version av Disgen, alltså t.ex. till Disgen 2018, jag har varit med om det förut att det är nyckel till fel version som har hämtats ned.
Med vänlig hälsning
Hans-Peter Stülten
Hej! Också bara för att vara överstydlig kanske - du måste lägga in licensnyckeln på båda/alla datorerna, inte bara på en.
Hälsningar,
Eva
Hej Hans-Peter
Du har helt rätt. Licensen som kommit med mail avsåg Disgen 2018. Det luriga är att när man uppgraderade från version 2018 till 2019, utan att installera om, behövdes uppenbarligen ingen ny licens. Då dög den gamla 2018-licensen. Tack för hjälpen. Nu fungerar det.