Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Önskemål om ny notistyp

  1. #1

    Önskemål om ny notistyp

    Jag skulle sätta stort värde på att få en notis där det finns möjlighet att länka till en textfil. Det skulle kunna fungera på samma sätt som Arbetsmaterial. Jag har mer och mer börjat titta i bouppteckningar och jag kan med notisen Special göra en koppling till bouppteckningssidan via Arkiv Digital. Texten kan många gånger vara svårläst och man behöver lägga en del möda på att tolka texten. Jag brukar skapa en textfil med min tolkning och skulle vilja kunna länka till denna fil i anslutning till originaltexten i Arkiv Digital. Mitt förslag är att skapa en notis för länkning till textfil. Att använda sig av Arbetsmaterial tycker jag inte funkar.

  2. #2
    m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    319
    Man kan länka till en vanlig textfil i en textnotis.

  3. #3
    Tack för det svaret. Jag skulle gärna vilja veta hur man gör.

  4. #4
    m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    319
    Öppna personöversikten - Lägg till notis - Textnotis.
    Tryck på F1 och klicka på länken till redigeringskommandon.
    Där finns hjälp för de förekommande redigeringskommandona man kan använda.

  5. #5
    Tack igen. Det fungerade efter din anvisning men det är egentligen inte detta som jag är ute efter. Jag vill kunna se innehållet i filen när jag klickar på den notistyp som jag önskar mig. Dvs samma funktion som i fönstret Arbetsmaterial.

  6. #6
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Testa att använda notistypen Special för att se om du får det förväntade resultatet.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  7. #7
    Tack för förslaget men jag förstår inte hur jag skall få in en länk till en textfil.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •