Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Att ta fram fadderlista i Disgen 2019; förmodad handhavandefel

  1. #1

    Lars Skillius
    Medlemsnr
    19780
    Inlägg
    94

    Att ta fram fadderlista i Disgen 2019; förmodad handhavandefel

    Jag har bortåt tusentalet faddrar. I personöversikten för resp. person kan jag se de för denna person aktuella faddrarna. Enligt https://www.dis.se/justera-faddrar skall det gå att ta fram alla faddrar i en lista med Verktyg > Justera faddrar. Men då jag får inte se en enda fadder. Listan är alltså tom. Vad gör jag för fel?

  2. #2

    Inger Amnefelt
    Medlemsnr
    10065
    Inlägg
    199
    Kolla om "Arkiv"-"Skriv ut utdrag" tar fram alla faddrar.

    Jag har själv inte inte importerat några faddarar från 8:an utan hade dem som textnotiser vid övergången till DIS2016. Nu har jag kopplat en hel del. Dessa får jag fram med Utdrag.

  3. #3

    Olle Olsson
    Medlemsnr
    10475
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    441
    Verktyget "Justera faddrar", fungerar när man har "Faddrar" i Disgen 8, och gör en Konvertering i Disgen 2019, (från Disgen 8).

  4. #4

    Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    148
    Har du tagit döpt om flaggan Importerad fadder, risk för dubblett till något annat?

  5. #5

    Lars Skillius
    Medlemsnr
    19780
    Inlägg
    94
    Tack Inger, Olle & Bo!

    Jo, det går att ta fram alla faddrar med "Arkiv > Skriv ut utdrag". Men den utskriften blir inte lika användbar som "Verktyg > Justera faddrar".

    Vill minnas att "Verktyg > Justera faddrar" fungerade inledningsvis efter att jag gått över från Disgen 2018 till 2019.

    Har inte, i vart fall inte medvetet, döpt om flaggan "Importerad fadder, risk för dubblett" till något annat. Misstänker ändå att problemet kan ha med flaggor att göra.

  6. #6

    Inger Amnefelt
    Medlemsnr
    10065
    Inlägg
    199
    Lars du kan kanske använda Verktyg , Analysera/kontrollera notiser , Sök personer med/utan relationer , Personer med fadder och Person som är fadder.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •