Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Läshjälp!

  1. #1

    Stefan Bergman
    Medlemsnr
    57958
    Inlägg
    2

    Läshjälp!

    Hej!
    Jag kan inte tyda vad det står i bifogad bild i kolumnen med föräldrar. Så här långt tror jag att jag vet:
    Elisabet Hammarströms son med Betjent: Anders Forsberg hos ??? på Holms Bruk, hon 26 år, intagen ? 7 November...Men f.a. vad står det mellan Forsberg och Holms Bruk?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2

    Lars Skillius
    Medlemsnr
    19780
    Inlägg
    94
    Stefan!
    Jag vill egentligen inte vara ohjälpsam, men detta forum gäller i första hand släktforskarprogrammet Disgen samt föreningen DIS och vad därtill hör. För din fråga använd i stället Anbytarforum (också avgiftsfritt) som du finner här: https://forum.rotter.se/ . Rulla ner en bit så finner du rubriken Läshjälp.

  3. #3
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Citat Ursprungligen postat av m57958 Visa inlägg
    Hej!
    Jag kan inte tyda vad det står i bifogad bild i kolumnen med föräldrar. Så här långt tror jag att jag vet:
    Elisabet Hammarströms son med Betjent: Anders Forsberg hos ??? på Holms Bruk, hon 26 år, intagen ? 7 November...Men f.a. vad står det mellan Forsberg och Holms Bruk?
    Hallgerén (konstig stavning av Hallgren?). Var ligger Holms bruk? Ser det inte i Falu Kristine (W) ...

  4. #4

    Stefan Bergman
    Medlemsnr
    57958
    Inlägg
    2
    Hej Lars!
    OK, jag förstår. De är första gången jag använder DIS Forum och jag såg en bit ner att det fanns en rubrik ”Släktforskning” och under ”Övrigt om släktforskning” fanns exemplet ”tex läshjälp” så då tänkte jag att det var där jag skulle ställa frågan. Men jag provar Anbytarforum istället.

    Vänliga hälsningar
    Stefan Bergman, m57958

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •