Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vad raderas vid avinstallation

  1. #1

    Eje Larsson
    Medlemsnr
    54525
    Inlägg
    64

    Vad raderas vid avinstallation

    Jag har fått in något skräp i datorn så att den kraschar stup i kvarten. Försöker nu succesivt avinstallera/ominstallera olika program för att bli av med felet. Om jag avinstallerar Disgen 2019 vad händer då med alla mina datamappar? Måste jag säkerhetskopiera alla mappar, lägga dem "externt" och sedan läsa tillbaka dem efter ominstallation? Jag har idag mer än 10 mappar.

  2. #2

    Olle Olsson
    Medlemsnr
    10475
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    441
    Programmet Disgen finns under C:/ Program (x86)/ Dis / Disgen 2019.
    Men dina datamappar finns (som standard) under; Dokument / Disgen/ Disgens datamapp 1 + 2 + 3, och så vidare.
    Så du kan avinstallera själva programmet, utan att det påverkar dina datamappar.
    Men eftersom det "strular" för dig så ta säkerhetskopior av alla din datamappar, som en extra säkerhetsåtgärd, och spara dessa separat (utanför datorn)

  3. #3

    Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    148
    Testa med installera Malwarebytes som PC För Alla har skrivet om:
    https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.66...a--helt-gratis)

  4. #4

    Eje Larsson
    Medlemsnr
    54525
    Inlägg
    64
    Säkerhetskopierat och avinstallerat. Får se om det hjälper. Betr. Malwarebytes så tyckte det programmet att var och varannan programfil var en riskfaktor (129 varningar). Dessutom blev skanningen allt slöare för att till slut nästan stanna. Då avbröt jag skanningen men tack för att du ville hjälpa mig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •