Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: mus

  1. #1

    Gunhild Lindberg
    Medlemsnr
    12379
    Inlägg
    3

    mus

    Har någon mer råkat ut för att musen plötsligt gillar att arbeta alldeles själv. Efter ca 1,5 timma i Dis och AD så far den omkring som en galning, hämtar allt möjligt och kan även ta bort program. Detta irriterar mig, vad ska jag göra. Har hänt ett antal gånger.
    Gunhild Lindberg medlem 12379

  2. #2

    Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    148
    Om du har en trådlös mus så kanske ett byte av batterier kan fixa problemet!

  3. #3

    Gunhild Lindberg
    Medlemsnr
    12379
    Inlägg
    3
    Min mus är bara några dagar gammal så det var inte problemet. Köpte en ny i förhoppningen att det skulle fungera som vanligt igen, men icke.
    Så jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig för att få gåtan löst
    Vänligen
    Gunhild

  4. #4

    Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    148
    Jag kan komma förbi och titta på den! Vi är nästan grannar!

  5. #5

    Gunhild Lindberg
    Medlemsnr
    12379
    Inlägg
    3
    Ja tack. Men problemet är att det tar ca 1,5 timma innan musen börjar sin galenskap. Vi kan väl titta på problemet i nästa vecka och bestämma en tid när jag kan få fram problemet med telefonkontakt. Men den försöket att hitta på saker även nu när jag skriver tex markera min text och far omkring på skärmen. Vad trött jag är på problemet.
    Vänligen
    Gunhild

  6. #6

    Mikael Winbladh
    Medlemsnr
    17835
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    310
    Hej
    Det här låter som att det är något problem med själva musen och/eller drivrutin för den om det är någon speciell sådan installerad för musen. Ibland kan den bete sig så här om man kommit åt någon knapp på musen som innebär att den utför någon automatiskt rullning av text eller något liknande. Har du en annan mus du skulle kunna testa med?
    Mikael Winbladh - Verksamhetsledare DIS

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •