Hej!

Jag hanterar mina släktforskningsdata med en pekskärmsdator och lyckades trots flera försök inte 'dra ned' ikonradens nederkant. Det går ju inte heller att via Tab flytta fokus till nedre kanten.

Eftersom fönstret "Sök efter dubbletter" saknar knappar för både "Restore up" och "Maximize" och inte heller knappen "Visa alla" gör fönstret större än enbart ikonerna, så utgick jag naturligtvis från att annat innehåll inte fanns.

Ditt tips om att dra i nederkanten finns - såvitt jag kunnat finna - inte i vare sig "Hjälp" eller anvisningsartiklar. Eftersom det - av allt att döma - förefaller vara det enda möjliga sättet på vilket fönsterinnehållet låter sig visas om fönstret initialt enbart visar ikonraden, så kan man undra vilken GUI Style Guide som styrt implementationen.

Dock - tack för tipset som - efter det att jag måst ansluta en mus - avhjälpte problemet.

Jag har inte heller lyckats finna någon information om att en mus är nödvändig för att fullt ut kunna använda Dg2019.

Ett skäl - dock inte det enda - till att jag för flera år sedan övergav Dg8, var att användbarheten med pekskärm var ganska begränsad. Jag antog att Dg2019 skulle ha mognat till att vara fullt kompatibel med pekskärm och ville därför göra ett försök.