Resultat 1 till 3 av 3

mne: Frbttringar i "Ny hnvisning"

Frbttringar i "Ny hnvisning"

Som nybrjare har jag en sak som jag retar mig p. Nr jag ska skapa en ny klla och ppnar Ny hnvisning s hamnar markren i fel ruta. Del startar i Hnvisningstext och inte i vad jag tycker mest logiskt Datum.Oftast r det ett datum man brjar fylla i sedan fylls resten av rutorna.Tnker jag fel eller?

Sedan skulle jag grna vilja ha mjligheten att i fltet "Koppla till" ha en mjlighet att vlja ett eget flt inte bara kunna vlja mellan AD & Riksarkivet
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stlten
    Medlemsnr
    25567
    Inlgg
    578
    Hej!
    Nr det gller var markren hamnar tycker jag dete r r bra den hamnar dr den gr, oftast vill man fylla i vilket folie eller sida upplysningen finns. S ndra inget dr, tack.

Sedan ditt andra nskeml r det ngot som har diskuterats lnge, efter ett rykte jag har hrt kommer det i nsta kompletta version av Disgen (2020 eller vad den nu kommer att kallas) Det ser jag fram emot d jag har mycket slkt i Danmark och vill kunna koppla till danska Rigsarkivet.
    Med vnlig hlsning
    Hans-Peter Stlten

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Inlgg
    1 755
    Instmmer med Hans-Peter. En utkning av "Koppla till" r planerad i Disgen Skeppss som r kommande version.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •