Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Förbättringar i "Ny hänvisning"

  1. #1

    Förbättringar i "Ny hänvisning"

    Som nybörjare har jag en sak som jag retar mig på. När jag ska skapa en ny källa och öppnar ”Ny hänvisning” så hamnar markören i fel ruta. Del startar i ” Hänvisningstext” och inte i vad jag tycker mest logiskt ”Datum”.Oftast är det ett datum man börjar fylla i sedan fylls resten av rutorna.Tänker jag fel eller?

    Sedan skulle jag gärna vilja ha möjligheten att i fältet "Koppla till" ha en möjlighet att välja ett eget fält inte bara kunna välja mellan AD & Riksarkivet
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Hej!
    När det gäller var markören hamnar tycker jag dete är är bra den hamnar där den gör, oftast vill man fylla i vilket folie eller sida upplysningen finns. Så ändra inget där, tack.

    Sedan ditt andra önskemål är det något som har diskuterats länge, efter ett rykte jag har hört kommer det i nästa kompletta version av Disgen (2020 eller vad den nu kommer att kallas) Det ser jag fram emot då jag har mycket släkt i Danmark och vill kunna koppla till danska Rigsarkivet.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

  3. #3
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 873
    Instämmer med Hans-Peter. En utökning av "Koppla till" är planerad i Disgen Skeppsås som är kommande version.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •