-
Mina försök till förtydliganden misslyckades uppenbarligen. Tack ändå för svarsvilja och hjälpsamhet.
Om de söklistor jag utgår ifrån varit framsökta via något enkelt kriterium hade problemet varit lättlöst och mitt frågebehov varit obefintligt. Söklistorna är emellertid 'befolkade' via en sekvens av sökoperationer. Därför går det ju inte att söka efter partners till individer som utmärks på annat sätt än att finnas i en redan konstruerad söklista. Av samma skäl kan jag inte heller söka efter de individer som utmärks enbart av att _inte_ finnas representerade i en sådan "mödosamt" skapad söklista.
Den enda gemensamma egenskap (utöver att vara registrerade som individer) som individerna i mina 'start'-söklistor har, är att de finns representerade i dessa söklistor.
Tilläggas kan att det i det första sökproblemet kommer att finnas partners som också finns i utgångssöklistan, Dessa individer skall representeras i såväl utgångssöklistan som i resultatsöklistan.
Det är givetvis möjligt att få fram mina önskade sökresultat om jag använder flaggor som hjälpmedel. Mina frågor avser dock om framgång kan nås utan sådana 'hjälp'-flaggor.
-
Ibland är det svårt att beskriva ett problem, då kan det vara lättare att prata med någon.
Mitt förslag är att då kontaktar en fadder,
https://www.dis.se/fadder-lista
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler