Resultat 1 till 5 av 5

mne: Mina frsk att exportera till appen Slkten

Lars Skillius
    Medlemsnr
    19780
    Inlgg
    76

Mina frsk att exportera till appen Slkten

Hej!

Frst ngra utgngsvrden: Win 10, Android, Disgen 2019.2, 4500 personer.

Inledningsvis fungerar det bra. Jag hamnar i "Skickar data, steg 3". Men om jag d trycker p knappen "Exportera" lngst ner till vnster mts jag av beskedet "Slkten svarar inte" samtidigt som omrdet kring X-et i denna menys hgra vre hrn frgas rtt. Tvingas sledes avbryta. Har gjort tskilliga frsk med samma bedrvliga resultat.

Hur gra?

Lars Skillius
    Medlemsnr
    19780
    Inlgg
    76
    Lyckades efter ytterligare ngra frsk. Tryckte nmligen p knappen exportera omedelbart efter att menyn "Skickar data, steg 3" visats. Den blev d gul, ngot jag inte tidigare sett. Sedan var det bara att vnta i - i mitt fall, med det antal personer jag har - 5-6 minuter och problemet var lst.

Kanske manualen br kompletteras?

ke A Kllstrand
    Medlemsnr
    12410
    Inlgg
    136
    Jag har ftt problem med "SLKTEN" efter att det frst fungerat utmrkt. Efter att jag gjort en ny export till appen fungerar det inte lngre. Fr felmeddelandet "Fel. Gr ej att lsa filen." Har raderat appen i mobilen och terstllt ett flertal gnger, med samma resultat. Finns det mjlighet att radera filerna som r exporterade till appen, och sen brja om igen? Allt fungerade frn brjan, det var vid ny nedladdning, som det sen inte vill fungera.

Mikael Winbladh
    Medlemsnr
    17835
    Inlgg
    55
    En tnkbar orsak till problemet r att det har blivit ngot fel p filen vid verfringen eller att den innehller ngot tokigt av ngon anledning. Nr du gr en ny export ska den gamla filen ersttas. S ett frslag r att gra en ny export till appen med endast ngra enstaka personer fr att se om det gr att lsa den ifrn appen. Sen om det gr, s frsk att gra en ny export av det du vill ha exporterat till appen.
    Mikael Winbladh - Verksamhetsledare DIS

ke A Kllstrand
    Medlemsnr
    12410
    Inlgg
    136
    Citat Ursprungligen postat av m17835 Visa inlgg
    En tnkbar orsak till problemet r att det har blivit ngot fel p filen vid verfringen eller att den innehller ngot tokigt av ngon anledning. Nr du gr en ny export ska den gamla filen ersttas. S ett frslag r att gra en ny export till appen med endast ngra enstaka personer fr att se om det gr att lsa den ifrn appen. Sen om det gr, s frsk att gra en ny export av det du vill ha exporterat till appen.
    TACK, men jag har lst problemet. Fick tips i vr facebookgrupp, att min skulle tmma caschminnet i appen. Det fungerade!! Ett tips kanske att det borde finnas med i instruktionerna till Slkten.
    Gr tydligen inte att bara byta och lgga in nytt i appen utan att det kan f konsekvenser.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •