Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Biologiskt barn i en familj, men fosterbarn i annan familj

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Wilhelm Algotsson
    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
    I familjeöversikten kan du bläddra mellan alla registrerade föräldrapar.
    Intressant info.

Hur gör man för att utgående från ett godtyckligt föräldrapar bläddra igenom alla övriga registrerade föräldrapar eller ensamstående föräldrar, dvs. familjer?

Har varje familj (~föräldrapar) något ID eller annan unik och sorteringsbar info, som lär behövas för en sådan bläddring?

Varför inte låta flaggor sättas också på en familj?

Edgar Lycksell
    Medlemsnr
    20292
    För att i FÖ bläddra mellan barnets föräldrapar: med barnet som centrumperson, antingen högerklicka på centrumpersonen och välj "Nästa familj" eller använd kortkommandot SHIFT + högerpil/vänsterpil. Se https://www.dis.se/fler-foraldrar

Wilhelm Algotsson
    I en annan, med mig besläktad familj, tog man ett fosterbarn vars biologiska familj också är registrerad. Sedermera adopterade man fosterbarnet. Mina försök att också 'koppla' barnet som adopterad till den f.d. fosterfamiljen lyckas inte. Skall det kunna lyckas? Om inte, varför?

När man ser en FÖ där ett antal barn finns registrerade och där minst något av dem är foster- eller adoptionsbarn i någon annan registrerad familj, så skulle åtminstone jag gärna ha velat se en 'hint' om detta. Av tidigare inlägg i 'tråden' att döma, förefaller detta önskemål vara orimligt eller olämpligt, eftersom min relaterade fråga inte kommenterats eller besvarats.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •