Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Export till Html

  1. #1

    Christina Claeson
    Medlemsnr
    38969
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    263

    Export till Html

    Har nu testat, gång efter annan att exportera material till Htlm för att göra en webbsida. Det går alldeles utmärkt, problemet är bara att jag får med alla 30.000 personerna i exporten, och det vill jag inte ha.
    Har någon ett bra tips på hur detta går att lösa?

    Hälsningar Christina Claeson

  2. #2
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Du får ett val, om du vill exportera Alla inmatade personer, Personer i söklista 1 eller Personer i söklista 2. Du måste således söka fram de du vill exportera.

  3. #3

    Christina Claeson
    Medlemsnr
    38969
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    263
    Det fungerade, tack !
    Senast redigerat av Christina den 2011-06-14 klockan 20:56.

  4. #4
    När jag expoterar så går det bra att köra på Internet Explorer, men det går inte på Firefox och inte heller på Google Chrome.
    Hanterar jag det fel eller är det Disgen som gör fel?

  5. #5
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Vilken version använder du? Har du uppdaterat HTML-mallarna?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Phryxe Visa inlägg
    Vilken version använder du? Har du uppdaterat HTML-mallarna?
    Mapparna "Disgen1b" m fl är "Senast ändrad" 2011-03-10 och jag har Disgen 8.2c. Men inne i mapparna "HtmlMallar" är filerna från 2008 och 2009. Jag har inte medvetet uppdaterat dem, och jag har alldeles nyss börjat med HTMLexport.

  7. #7
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Jag använder inte HTML-exporten själv, men såg på hemsidan att det var problem med HTML-exporten i 8.2c. Vissa filer saknas.

  8. #8

    Gunnar Öhrn
    Medlemsnr
    11916
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    74
    Hej,

    Senaste utgåvan av mallarna är daterade 2011-09-03, har testat lite snabbt med Goocle Chrome, Firefox och Opera utan att upptäcka några problem.
    Gå in på Hjälp i Disgen, sök efter uppdatering och ladda ner och installera de nya mallarna.
    Skulle du mot förmodan fortfarande ha problem kan du höra av dig till mig så ska jag titta vidare på vad det kan bero på.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av m11916 Visa inlägg
    Hej,

    Senaste utgåvan av mallarna är daterade 2011-09-03, har testat lite snabbt med Goocle Chrome, Firefox och Opera utan att upptäcka några problem.
    Gå in på Hjälp i Disgen, sök efter uppdatering och ladda ner och installera de nya mallarna.
    Skulle du mot förmodan fortfarande ha problem kan du höra av dig till mig så ska jag titta vidare på vad det kan bero på.
    Nu verkar det ok, tack

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •