I min kommentar (#2) bryts första raden i stället mellan "ttt" och "uuu", vilket ser mera normalt ut (det blir bara ett par centimeter kvar till fönstrets högra kant).

Jag använder en bildskärm med storleken 1280x1024 pixels. Jag brukar dock nöja mig med att låta webbläsarfönstret uppta ungefär två tredjedelar av skärmens bredd, för närvarande 810x945 pixels (79 pixels skillnad i höjd beror på meny- och verktygsfälten i Gnome), detta för att jag vill kunna se andra tillämpningars fönster (eller åtminstone delar av dem) samtidigt. Jag utnyttjar flikar i Firefox, men ibland öppnar jag dessutom flera samtidiga fönster i webbläsaren för att tillfälligt gruppera ihop vissa sidor.

När jag nu öppnar den här diskussionstråden i ett separat fönster och drar ut det till skärmens fulla bredd (1280 pixels), då breddas textspalten i första inlägget i motsvarande mån, även om det kvarstår en vit marginal till höger. Min alfabetsrad i första inlägget bryts nu mellan "zzz" och "ååå", medan den i kommentar #2 inte bryts alls (och stycket därefter ryms på två rader i stället för fyra).

Är detta till synes outnyttjade marginalutrymme till höger i första trådinlägget skapat med avsikt, av stilistiska eller andra skäl? Jag ser inte att det fyller någon meningsfull funktion, och även om det finns något sådant behov så bör utrymmet inte ha en fast bredd i pixels räknat, särskilt som det här tycks röra sig om cirka 300 pixels (en fjärdedel av min skärmbredd). Förhoppningsvis är det en bugg eller konfigurationsmiss i vBulletin som kan åtgärdas (jag har inte undersökt än huruvida jag kan göra något åt saken i mina egna profilinställningar).