Jag vet inte om jag förstår dig rätt, Alf, men jag har inga invändningar mot hur inlägg #2 och framåt ser ut. Det är textspalten i inlägg #1 som är överdrivet smal, eftersom CSS föreskriver en högermarginal på 300px. Jag har inte lusläst all HTML- och CSS-kod, men det synes rimligt att webbläsaren faktiskt följer instruktionerna i CSS, oavsett vilket versionsnummer den har.
Om man erhåller en horisontell rullningslist för att flytta sidan för denna tråd sidledes (som jag gör), så beror det sannolikt på sekvensen av "WWWWWW" som jag stoppade in för att testa en av mina teorier (att spaltbredden påverkades av långa ord). Den teorin visade sig vara felaktig, men bokstavsraden förstärker intrycket av hur smal textspalten är i övrigt.
Det kanske inte är någon annan som ser samma fenomen som jag? Jag kan göra en skärmdump för att visa, men för att det skall vara meningsfullt bör den som kan göra något åt saken också efterfråga informationen. Eftersom en del berörda personer tycks vara upptagna med ScandGenTour 2010 begär jag inte att problemet löses på stört; jag kan för min egen del kringgå problemet genom att inleda varje tråd jag själv startar med ett tomt dummy-inlägg.
Nu testade jag att läsa tråden i Lynx. Där uppträder inte samma fenomen, men det beror förstås på att Lynx struntar i allt vad CSS heter (mig veterligen). Det går att stänga av CSS i Firefox också; det blir inte vackert, men det går att läsa.