Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Sökning av person med flera namn Disgen 2019

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Hej Olle!
    Nej jag har inte skrivit flera förnamn i samma fält, varje förnamn står i sitt eget fält. Jag är ganska säker på jag skrev in denna post innan det blev flera fält för namn, alltså i Disgen 2016.
    Jag kan naturligtvis inte svära på det, men jag tror de tre förnamnen kom i vart sitt fält i samband med konverteringen till 2018 eller 2019, troligen det första.

Men jag har hittat felet om man så må säga.

Det namn jag sökte på var inte markerat som tilltalsnamn i namn panelen, det var endast markerat med asterisk, bl.a. därför är jag kanske säker på att jag har registrerat denna person innan möjligheten fanns till flera namn fält.

Nu har jag markerat det namnfält som tilltalsnamn och plockar bort asterisken, det fungerar numera som det skall. Men när man ser i familjeöversikten finns det, precis som det alltid har gjort, en asterisk vid hans tilltalsnamn.

Av någon orsak har det inte skett en automatisk registrering av namnet som tilltalsnamn i konverteringen från Disgen 2016 till 2018 (det var väl där funktionen med flera namnfält kom) trots att det var markerat som så i Disgen 2016.

Så problemet är löst och jag vet vad som kan vara fel om jag skulle få frågor på det.
    Senast redigerat av Hans-Peter den 2021-01-28 klockan 11:57.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •