Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Export av personer till HTML

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Ann-Charlotte Åkerblom
    Medlemsnr
    22637
    Ort
    Södermalm i Stockholm
    Inlägg
    11

    Export av personer till HTML

    Jag har börjat lägga in flaggor på personer som jag har DNA-träff med och därför lagt in i släktträdet. I inställningarna för HTMLexport finns det i Inställning för ansedel möjlighet att välja Flaggor. Men när jag gjort exporten hittar jag inte dessa flaggor på de aktuella personerna. Är det fler inställningar som ska göras för att flaggorna eller texten till flaggorna ska dyka upp?

  2. #2

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Flaggor exporteras inte till HTML. I kommande version Disgen 2021 är också valet FLAGGOR borttaget när man väljer notiser som skall exporteras.
    Och Export till Html har bytt namn till "Skapa släktpresentation för webbläsare".
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  3. #3

    Ann-Charlotte Åkerblom
    Medlemsnr
    22637
    Ort
    Södermalm i Stockholm
    Inlägg
    11
    Tack för ditt svar, men det var ju lite lurigt att Flaggor fanns med i valen till notiser. Då får jag skriva lite text på mina och familjens DNAmatcher istället.

  4. #4

    Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    148
    Jag har en flagga, "DNA Släkting", för att markera en anas gren. Dessutom har jag en Referens-notis med "FTDNA: anans namn, mejladress" för min DNA-släkting.

    Om jag kan ladda ner släktings GEDCOM-fil och hittar kopplingen så ändrar jag flaggan "Gedcom datum tidpunkt" till "DNA anans namn".

    OBS! När du skickar in till Disbyt, TA INTE MED DNA-TRÄFFARNA!

  5. #5

    Ann-Charlotte Åkerblom
    Medlemsnr
    22637
    Ort
    Södermalm i Stockholm
    Inlägg
    11
    Oj, det var många flaggor och notiser! Jag klarar mig nog med de jag har lagt in om var jag hittat DNA-matcherna. Sen får det bli lite text om detta i personöversiktens levnadsbeskrivning. Tack för svaret!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •