Resultat 1 till 3 av 3

mne: Kllhnvisning Lgg till

Inger Amnefelt
    Medlemsnr
    10065
    Inlgg
    179

Kllhnvisning Lgg till

Nr jag valt "Arkiv Digital" i Dropboxen och trycker tabb frvnde jag mig att nsta flt Bildid skulle bli i focus.
    S r det inte det blir citat.

Detta medfr att man mste brja om frn brja och vlja "Koppla Till" sjlv stta "Bildid" i focus genom att klicka i det.

Att nsta flt ns visa "tabb" sitt s i ryggmrgen.

Detta r nog det nda som jag hittills har synpunkter p fr Disgen 2021.

Berndt Gilbertsson
    Medlemsnr
    47351
    Inlgg
    47
    Hller med. Det hr borde g att frenkla. Istllet fr Knappen "Lgg till" samt droppboxen "Koppla till" kan det finnas 3 rader med frspalt Arkivdigital, Riksarkivet resp. URL. Fyll i Bild-id eller URL, sen OK.
    nskar ven ha ett snabbavbryt fr att komma tillbaka till personversikten nr man varit inne fr att visa en sida istllet fr avbryt, avbryt, avbryt.
    Dubbelklick p Bild-id borde rcka fr att sidan ska visas.

Nils Ottervik
    Medlemsnr
    06401
    Inlgg
    34
    Att man nu kan gra flera, samtidiga kopplingar ser jag som ett stort positivt steg framt i 2021. URL som alternativ r ocks ett lyft.
    Det finns fr mig ett litet aber.
    Om jag fr det mesta anvnder RA som koppling r (nstan) allt vl. Men om det till 99% r AD eller URL som r kopplingen blir det genast lite grinigare med handhavandet. Senast anvnda vore en lsning. Eller om det gick att i program-instllningar vlja vilket av de tre alternativen som skulle vara standardvrde.

Att det inte gr att vlja koppling med tangentbordet utan att detta krver mus-knapp r felanmlt hos fadder tillsammans med andra tangentbordsmissar. Kommer frhoppningsvis i frsta fix-paketet.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •