+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur lägga til syskon?

Hur lägga til syskon?

Det er möjligt at jag 'bare er dum som et brød', men jag forstår inte hur jag kan lägga til syskon til t. ex. mej själv i Disgen. Knapparne for 'son' og 'dotter' er stängde for alla utanom mej. Vad gör jag fel? Tackar för all hjälp...

Om du lägger in dina föräldrar så bör du kunna registrera dina syskon som söner/döttrar till dem. Ett syskon kan inte registreras i Disgen utan bara släktled direkt upp eller ner.

Som jag skrev:

'Knapparne for 'son' og 'dotter' er stängde for alla utanom mej'. Med 'mej' mener jag probanten.

Varför?

m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Om du har en av dina föräldrar som centrumperson och denne även är markerad, så är son och dotter stängda. Om du då markerar den rad som ditt syskon skall in under (giftesnotisen om syskonet är äldre än dig, du själv om syskonet är yngre) då blir son och dotter valbara. De fyra knapparna gifte-partner-son-dotter är alla i förhållande till centrumpersonen, inte den som för närvarande är markerad.

Jag tror jag förstår det nu. Men er jag den enda som tycker det er svårt? Og er det möjligt å hämta inn data frå demoversionen?

m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Det är ingen skillnad på datan i demoversionen och den skarpa versionen. Har du demoversionen och sedan installerar den skarpa, så är det bara att fortsätta arbeta.

Må man legge til foreldrenes giftermål hver gang man skal legge til et barn? Herrejemini.

Jeg får forresten ikke til å overføre fra demo-versjonen til kjøpeversonen...

m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Nejdå. Ett gifte räcker, sen alla barnen under där. Om det blir ytterligare ett gifte för centrumpersonen lägger man det efter yngsta barnet.
    disfamilj.jpg
    Om du är medlem i dis och köpt disgen så har du rätt till hjälp av en fadder. Hör av dig till den som bor närmast, så hjälper han/hon dig att få över det du matat in i demoversionen.

Jaja... nå skjønte jeg dette med barna og giftet. Men jeg får ikke overført fra demoen til den vanlige. Får vel kontakte en fadder...

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg