Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Panelen låser i fel storlek

Eje Larsson
    Medlemsnr
    54525

Panelen låser i fel storlek

Panelen som bl.a. innehåller för- och efternamn låser sig alltid med fel mått. Det gäller i alla sparade fönster såväl standard (STD1, STD2, STD3) som mina egna dispositioner. Jag ändrar och redan när jag väljer "Spara" dispositionen så återgår den till felaktigt format. Jag har avinstallerat Disgen och installerat på nytt men det hjälper inte.

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Modellerna styr fönstrens storlek och placering men inte innehållet i dem som t.ex. personer och paneler.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Eje Larsson
    Medlemsnr
    54525
    Jag beskrev kanske mitt problem otydligt. Informationen om en panels storlek och placering i fönstret finns uppenbarligen lagrad någonstans eftersom panelen normalt dyker upp på samma ställe i fönstret varje gång fönstret öppnas.. När det gäller panelen Namn så finns en bug någonstans i programmet eller i min applikation eftersom denna panel ständigt får samma felaktiga storlek oberoende av vilka åtgärder jag vidtar. Storleken är så felaktig att den omöjligt kan inta någon form av default-läge. Att det är en bug upplever jag som odiskutabelt. Frågan är hur jag blir av med den.

Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
    Modellerna styr fönstrens storlek och placering ....
    I ett GUI (Graphical User Interface) av något sentida slag är det konventionellt så att användaren skall kunna råda över fönsters och övriga sorters ramars storlek och placering via egna och dynamiska interaktioner. Varför inte i Disgen?

Modellkonceptet leder tankarna tillbaka till 1980-talets "Visi On", men utan inslag av nostalgi.

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Eje, vi håller på med en ny lösning för att spara personliga panellayouter till kommande version. Tills vidare kan du ordna dina paneler och sedan stänga personöverikten för att spara layouten. Sedan öppnar du personöversiken igen.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •