Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Diskulogen

  1. #1

    Diskulogen

    Var på semester när senaste numret av Diskulogen borde kommit i brevlådan men fanns inte när jag kom hem. Hur gör jag för att få den skickad till mig? Försöker ringa men verkar omöjligt att komma fram. Eva

  2. #2

    Mikael Winbladh
    Medlemsnr
    17835
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    312
    Prova att ringa igen någon gång under kansliets telefontid eller maila till dis@dis.se

    Tidningen går också att ladda ned som Pdf-fil från sidan https://www.dis.se/diskulogen-138
    Du behöver dock ditt medlemsnummer och lösenord då.
    Mikael Winbladh - Verksamhetsledare DIS

  3. #3

    Per Engström
    Medlemsnr
    22747
    Inlägg
    2
    Jag har laddat ned senaste Diskulogen men det verkar som att det är för dålig upplösning på många bilder som är inlagda,
    dom är pixliga och gryniga när man förstorar upp dom.
    Senast redigerat av Perra den 2022-12-15 klockan 12:22.

  4. #4

    Mikael Winbladh
    Medlemsnr
    17835
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    312
    Hej

    Det är en avvägning mellan bildkvalitet och filstorlek när det gäller Pdf-filen.
    Olika bilder har från början olika bildkvaliteter och kanske att det är några fler i nummer 139 som har en lägre upplösning redan från början.
    Men om jag jämför bilden på ordförande Daniel B. mellan nummer 138 och senaste nummer 139 kan jag inte se någon skillnad i bildkvaliteten i Pdf-filerna.
    Mikael Winbladh - Verksamhetsledare DIS

  5. #5

    Per Engström
    Medlemsnr
    22747
    Inlägg
    2
    Hej
    Det här är första gången jag laddar ned Diskulogen så jag har inte koll på om det är fler eller färre bilder med dålig upplösning denna gång,
    titta på tex. sid 6, 7, 15 så tycker jag inte dom är speciellt bra, med detta sagt så är väl vitsen att man ska kunna titta och se vad bilderna ska föreställa,
    så bilderna måste ha högre upplösning annars är det ingen mening att ha pdf utan bara köra papperstidning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •