Resultat 1 till 26 av 26

Ämne: Disgen 8.2c

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Tom Barckman
    Medlemsnr
    27488
    Och hur skall jag se vilken version jag har?

Då jag klickar på Disgen 8:2, och Egenskaper visas bara Disgen 82.

Tom

m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Det syns längst uppe till vänster när du har startat disgen.
    Står även under "Om disgen" i hjälpmenyn.

Tom Barckman
    Medlemsnr
    27488
    Visst ja!
    Då har jag fått in 82c nu.
    Tack!
    Tom

Karl-Edvard Thorén
    Medlemsnr
    4089
    Ja den här uppdatering beter sig lite felaktigt. Jag får också ett meddelande att det är fel version på Disgen.
    När installationen startar anger den katalogen Program/Dis/Disgen8.2 så jag klickar på bläddra men då pekar den ut katalogen "Mina dokument"
    men jag letar fram katalogen Program/Dis och markerar Disgen8.2a som jag vill uppdatera men då kommer meddelandet om fel version av Disgen.
    När jag sedan tittar i katalogen Dis så visar det sig att uppdateringen skapade en katalog Disgen8.2c under Disgen8.2a som jag hade markerat för uppdatering.
    Nästa gång änvände jag inte bläddra utan ändrade Program/Dis/Disgen8.2 genom att bara lägga till ett a efter Disgen8.2 och då fungerade uppdateringen.

DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Det verkar vara något skumt när man väljer Bläddra för att peka ut en annan katalog, ja. Det är dock texten i "Målkatalog"-rutan som gäller så man får se upp där innan man klickar på Installera.

De flesta användarna behöver inte bläddra fram någon katalog utan ska använda standardinställningarna.
    Vice ordförande (2025) & Disgenutvecklare.

m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Jag testade inte att avinstallera 8.2a eftersom ett viktigt utskriftsjobb skulle ske senare (om det skulle gå åt pipan helt). Däremot installerade jag 8.2a i en ny programmapp och försökte uppdatera till c i den, dock med samma nedslående resultat. Om jag laddade ner filen från hemsidan och sedan körde den, eller uppdaterade via disgens uppdateringsfunktion gjorde ingen skillnad.

Gunnar Ståhl
    Medlemsnr
    39897
    Jag körde beta3_patch_2011-05-28 och den gick inte att uppgradera över huvud taget trots alla era tips.
    Att avinstallera den hjälpte inte heller.
    Jag fick rota fram en "gammal" 8.2 ur DVD-arkivet och installera den och då fungerade uppdateringen till 8.2c

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •