Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: API-er för DIS Web Services (påhittat namn!)

  1. #1

    Dan Ståhlberg
    Medlemsnr
    54129
    Ort
    Haninge, Stockholm
    Inlägg
    1

    API-er för DIS Web Services (påhittat namn!)

    Det var glädjande att läsa Ronny Hägermans motion till årsmötet om att införa öppet tillgängliga API-er för olika tjänster. Som själv varandes GRAMPS-användare har jag inte ens provat bidra till DISBYT eller hämta därifrån. En bra idé vore att börja med enkla tjänster, typ de som Ronny nämner (normering, platser) som t ex REST-tjänster som alla kan anropa, givet att man kan uppvisa t ex ett gällande DIS-token (eller ID). Jag har designat några API-er tidigare och är gärna med och hjälper till ifall det behövs (använde Swagger och SwaggerHub).

  2. #2

    Mikael Winbladh
    Medlemsnr
    17835
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    319
    Citat Ursprungligen postat av Dan Ståhlberg Visa inlägg
    Det var glädjande att läsa Ronny Hägermans motion till årsmötet om att införa öppet tillgängliga API-er för olika tjänster. Som själv varandes GRAMPS-användare har jag inte ens provat bidra till DISBYT eller hämta därifrån. En bra idé vore att börja med enkla tjänster, typ de som Ronny nämner (normering, platser) som t ex REST-tjänster som alla kan anropa, givet att man kan uppvisa t ex ett gällande DIS-token (eller ID). Jag har designat några API-er tidigare och är gärna med och hjälper till ifall det behövs (använde Swagger och SwaggerHub).
    Hej

    Jag tar och noterar dig som intresserad av att bidra med utvecklingen och tar kontakt med dig på annat vis.
    Mikael Winbladh - Verksamhetsledare DIS

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •