Ursäkta, slarvigt av mig.
Personligen skulle jag inte rada upp efternamnen efter varandra, t.ex i kronologisk ordning. Framförallt eftersom de inte burit namnet samtidigt. Det var därför vi introducerade möjligheten att registrera flera namn som kan visas eller inte visas. Jag anger oftast personens första namn, t.ex. patronymikon. Ibland blir det ett namn som personen huvudsakligen är känd under, som ett soldatnamn eller taget namn.
Låt mig visa på ett par exempel som visar att det inte är så enkelt att ha en ingång för varje efter namn i registret:
En person fick tidigt namnet Svensson, gift Bergström, skild och sedan gift Strömberg, skild och byte tillbaka till Svensson. Då skulle personen skrivas som Svensson Bergström Strömberg Svensson. Lite tokigt i mina ögon.
En av mina soldater Olof Johansson blev soldat med namnet Älfström (1804-10), ny tjänst när han kom hem från fångenskap med ändrat namne till Wetter. Då skulle han skrivas som Johansson Älfström Wetter, lite tokigt tycker jag.
En arbetskamrat hette Karlsson och gifte sig med en Carlsson och tog namnet Carlsson. Då skulle det kunna bli Karlsson Carlsson vilket också är lite tokigt.
En annan person föddes som Lindman och tog sig namnet Lindman Hjalmarsson vid giftet. Lindman Lindman Hjalmarsson skulle också lite tokigt.,
Antonia Ax:son Johnsson har två efternamn som används i kombination sedan födelsen. Det finns fler exempel. Det skulle bli tokigt att hon skulle finnas i registret både som Ax:son och Johnson eftersom inget av dem är rätt.
Jag får sluta med hur jag skulle gjort, valet är ju ditt, Jag registrerar mina soldater med soldatnamnet som visas och patronymikon som inte visas. Jag kan söka på båda namnen var för ssig oavsett om det visas eller ej.

Svara med citat