Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Uppdatering

  1. #1

    Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581
    Inlägg
    161

    Uppdatering

    Från Inställningar i Disgen 2023 kan man uppdatera manuellt (eftersom den automatiska sökningen inte verkar fungera). När man kommit så långt att man klickat på installera disgen 2023 (versionen 2023.1 finns inte) och startar programmet kommer felmeddelandet "Du verkar har disgen igång. Avsluta och starta installationen på nytt". Borde inte installationsprogrammet stänga ner Disgen själv vid behov?
    För att installera måste man ange medlemsnummerl+lösenord som används i Disbyt.
    Eftersom jag och säkert många fler sparar lösenord i google byts lösenordet för Disforum ut mot lösenordet för Disbyt och nästa gång man loggar in på DisForum är lösenordet fel.
    Detta eftersom i båda fallen skall medlemsnumret plus lösenord anges och Google klarar bara ett lösenord per namn.
    Går det inte att använda SAMMA lösenord?
    Senast redigerat av 31581 den 2023-03-05 klockan 15:03. Anledning: komplettering

  2. #2
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Ju varför skulle det inte gå? Jag använder samma lösenord på alla mina inloggningar på DIS.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

  3. #3

    Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581
    Inlägg
    161
    Citat Ursprungligen postat av Hans-Peter Visa inlägg
    Ju varför skulle det inte gå? Jag använder samma lösenord på alla mina inloggningar på DIS.
    Det gå¨r inte. För att uppdatera skall man använda DISBYT lösenord och för att logga in på DIS Forum skall man använda det lösenord som kommer i mai. TVÅ olika!

  4. #4
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Ursäkta, jag tänkte inte över att det var olika lösenord.

    Jag skriver aldrig lösenordet in i vara sig forum eller DIS/Disbyt när jag loggar in med Google Chrome, det minns webbläsaren åt mig.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

  5. #5

    Gunnar Bergstedt
    Medlemsnr
    5835
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    118
    Det måste vara någon missuppfattning. Det är samma lösenord till DIS Forum och Disbyt. Har inte hört något om något lösenord, som ska komma i maj!

  6. #6

    Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581
    Inlägg
    161
    Citat Ursprungligen postat av GunnarBer Visa inlägg
    Det måste vara någon missuppfattning. Det är samma lösenord till DIS Forum och Disbyt. Har inte hört något om något lösenord, som ska komma i maj!
    För några månader sen hade jag problem att logga in på Dis Forum-fel lösenord!- Då skicklade jag meddelande-glömt lösenord-och det kom ett nytt på mail.
    Sen dess har jag TVÅ lösenord. ETT för Disbyt och ett annat för DISFORUM.
    Prova själv skall du se!

  7. #7

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Jag vet att det är svårt att läsa på hemsidan, men där står hur det fungerar:
    https://www.dis.se/dis-forum
    "DIS Forum kräver att du registrerar dig för att kunna skriva. Vare sig du har registrerat dig eller inte kan du alltid läsa inlägg. Vid registreringen väljer du ett användarnamn och ett lösenord. Dessa gäller bara på forumet. Vill du inte hålla ordning på ett användarnamn+lösenord till, så kan du välja samma som du har till Disbyt. Men märk väl - ditt disbyt-användarnamn och lösenord fungerar inte på forumet med automatik, utan du måste registrera dig."
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  8. #8

    Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581
    Inlägg
    161
    jag hittade ett ställe d
    är man kan ändra lösenord så nu har jag samma lösenord för disbyt och dis.forum. Men det var inte lätt att hitta detta.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •