Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Misslyckad installation av Disgen 2023

  1. #1

    Per Omar Wibron
    Medlemsnr
    54285
    Inlägg
    4

    Misslyckad installation av Disgen 2023

    Jag har försökt att på olika sätt installera 2023 på min bärbara dator som då har windows 11.
    Jag har lyckats och kör 2023 på min stationära PC men den har windows 10.
    Jag får ett felmeddelande att Dis 2023 inte är en windows verifierad app.
    Hur kan man lösa detta?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Hej!

    Du skall, precis som det står, ändra inställningar för apparekommendationer.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

  3. #3

    Per Omar Wibron
    Medlemsnr
    54285
    Inlägg
    4
    Tack för svaret. Jag försöker komma vidare med detta.

  4. #4

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Det låter som att din dator är inställd på S-läge, som bara tillåter program från Microsoft Store.
    Det står om det i "Tekniska krav" på hemsidan.

    Windows 10 eller Windows 11 i S-läge
    "Windows 10 eller Windows 11 i S-läge är en version av Windows 10 eller 11 som är anpassad för säkerhet och prestanda samtidigt som den ger den välbekanta Windows-upplevelsen. För att öka säkerheten tillåter den endast appar från Microsoft Store och kräver Microsoft Edge för säker surfning." (saxat från Microsoft hemsida)

    Detta innebär att Disgen och liknande program inte kan köras på en dator med Windows i S-läge. Det går att ta datorn ur S-läget men då går det inte att gå tillbaka igen. Läs mer på Microsoft hemsida.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  5. #5

    Per Omar Wibron
    Medlemsnr
    54285
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Torgny Larsson Visa inlägg
    Det låter som att din dator är inställd på S-läge, som bara tillåter program från Microsoft Store.
    Det står om det i "Tekniska krav" på hemsidan.

    Windows 10 eller Windows 11 i S-läge
    "Windows 10 eller Windows 11 i S-läge är en version av Windows 10 eller 11 som är anpassad för säkerhet och prestanda samtidigt som den ger den välbekanta Windows-upplevelsen. För att öka säkerheten tillåter den endast appar från Microsoft Store och kräver Microsoft Edge för säker surfning." (saxat från Microsoft hemsida)

    Detta innebär att Disgen och liknande program inte kan köras på en dator med Windows i S-läge. Det går att ta datorn ur S-läget men då går det inte att gå tillbaka igen. Läs mer på Microsoft hemsida.
    Jag har nu lyckats installera disgen 2023 genom att ändra inställningar för app installationer. Det märkliga är att jag hade inställningen att kunna installera även andra appar än Windows i Windows 10. Men när jag installerade Windows 11 blev det default bara Windows appar.
    Tack för all input.

  6. #6

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Det har faktiskt hänt någon annan också.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •