Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Felvisande i Disbyt

  1. #1

    Lasse Ericsson
    Medlemsnr
    42728
    Ort
    Horndal
    Inlägg
    55

    Felvisande i Disbyt

    Hej! Har upptäckt vid en av mina personer i Disbyt så visas fel Relation. Det står att kvinnan är gift med en man trots att hon bara har ett utomäktenskapligt barn med honom? Så ska det väl inte vara?
    Carolina gifter sig senare med Johannes 1873 men med mannen hon har oäkta barn med, Christian Wilhelm Emil Flor, kan man läsa att dom är gifta 1858, vilket dom ju inte är?
    Skärmbild 2023-04-21 134614.jpg
    Vet inte om detta är ett fel men har fått påpekande från en person att det är felaktigt. Jag tolkar det bara som att Flor är gift senare med en annan kvinna som man får fram om man klickar på flor och ser hans familj.
    Senast redigerat av Lasse den 2023-04-21 klockan 15:01.
    Lasse Ericsson, Horndal
    Hemsida: www.farfarsfarfar.se

  2. #2

    Olle Olsson
    Medlemsnr
    10475
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    441
    Det som visas i Disbyt är ju en ”spegling” av vad som är registrerat i släktforsknings-programmet.
    I din bild och i Disbyt, står att Carolina Lindström är gift 1873 i Guldsmedhyttan.
    Här finns även Carolinas dotter Anna Olivia Falk, f.1873 (samma år som hon gifter sig med Johannes, men utan fader till Anna angiven)
    Falk; Längre ner finns Johannes Jonasson Falk, gift 1873 i Guldsmedshyttan = att de blev gifta med varandra (Carolina och Johannes) och att de fick 6 barn.
    Flor; Christian Flor är ju gift 1858, klicka på Christian (så att han blir centralfigur) då ser du att han blev gift med Carolina Lovisa Ericsson Flor (gifta 1858), och på denna nya sida står även att han (Christian) har en relation med Carolina Lindström (hon gift 1873). Christian och Carolina fick en son; Karl Emil Falk, f.1867.
    Olle Olsson, Disbytombud
    Disgenfadder

  3. #3

    Lasse Ericsson
    Medlemsnr
    42728
    Ort
    Horndal
    Inlägg
    55
    Ok! Tack för svar. Då vet jag vad jag ska säga åt personen som tror att det är felvisande.
    Lasse Ericsson, Horndal
    Hemsida: www.farfarsfarfar.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •