Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Disbytmatch

  1. #1

    Magnus Hallqvist
    Medlemsnr
    8655
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2

    Disbytmatch

    Hej
    Lars-Åke har tillverkat en mall för excel och hantera utdraget som jag tänkte testa

    Har lite problem eftersom jag använder openoffice istället, det vill inte fungera
    Makro löste jag men "aktivera innehåll från externa dataanslutningar, där tar det stopp, har sökt i hjälpen utan resultat

    För det går inte att trycka på knapparna i filen
    Dessutom tar det evigheter för programmet att ladda in filen

  2. #2

    Lars Åke Sellberg
    Medlemsnr
    54419
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av dis08655 Visa inlägg
    Hej
    Lars-Åke har tillverkat en mall för excel och hantera utdraget som jag tänkte testa

    Har lite problem eftersom jag använder openoffice istället, det vill inte fungera
    Makro löste jag men "aktivera innehåll från externa dataanslutningar, där tar det stopp, har sökt i hjälpen utan resultat

    För det går inte att trycka på knapparna i filen
    Dessutom tar det evigheter för programmet att ladda in filen

    Hej

    Ursäkta sent svar, trevligt att du vill testa DisbytMatch. Det är nog tyvärr så att openoffice inte är helt kompatibelt med Excel. Jag har själv inte openoffice och vet inte var begränsningen finns men det är nog så att gratisprogram inte har samma möjligheter som betalversioner har. Excel som jag använder har avancerade funktioner för hantering av stora datamängder och som jag använder i mina makron. Det är också så att äldre versioner av Excel 2003 och tidigare inte heller fungerar eftersom utvecklingen inte står still. Vilka versioner som inte fungerar får vi nog fram när fler har testat. Det går ju alltid att köpa en senare version av Excel för några hundralappar om man vill. Jag har utvecklat DisbytMatch i Excel och för Excel eftersom det är det jag behärskar och som är världens mest spridda kalkylprogram. Jag förstår att du inte blir nöjd med mitt svar men det är vad jag kan säga. / Lars Åke

  3. #3

    Janåke Gestblom
    Medlemsnr
    36899
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Excel är inte kompatibelt med OpenOffice eller LibreOffice på makronivå.
    Disbytmatch kan bara användas med Excel.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •