Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Disbyt-puffen

  1. #1
    Thomass avatar
    Thomas Strindberg
    Medlemsnr
    37973
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    11

    Disbyt-puffen

    Okej, jag vet hur det är; man sitter och sliter för att hinna få ut en lansering och man är fullt medveten om vad som bara är ditlagt lite tillfälligt. Så kommer den nån jäkel och påpekar det som man tycker är självklart att alla borde fattat bara var något man placerat där tillfälligt. Sånt är f*rb*nn*t irriterande. Ändå gör jag det;

    Så i all välmening; bilden som används för Disbytpuffen på första sidan är en "lånad" betalbild med vattenmärke på, jag antar att ni sett det?
    Säkert har ni det, men det är ju en sån grej som lätt slinker igenom vid lansering och som då blir lite pinsamt ;-)

  2. #2
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 225
    O ja, de riktiga bilderna är under tillverkning. De blir utan vattenmärke

    Hittar du mer pinsamheter så påpeka gärna.
    Ordförande & Disgenutvecklare.

  3. #3

    Anders Andersson
    Medlemsnr
    137
    Inlägg
    29
    En annan bra sak att tänka på är att lägga ut bilden (och alla andra bilder) i den storlek de skall visas i, och inte besvära webbläsaren i onödan med att krympa eller förstora bilder. Bilden disbyt_mh.jpg är 380x253 px stor, men krymps enligt HTML-koden till 340x226 px. Speciellt vad gäller bilder med text eller annan diskret grafik i blir resultatet oskönt för ögat.

  4. #4
    Thomass avatar
    Thomas Strindberg
    Medlemsnr
    37973
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    11
    Inte bara att webbläsaren ska slippa jobba mer, resultatet i vissa webbläsare (läs IE7 och tidigare) skalar bilder på ett väldigt fult sätt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •