Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Kopiera och klistra in notis

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Edgar Lycksell
    Medlemsnr
    20292
    Är detta egentligen något problem?

Visserligen fungerar ctrl+V med bara levnadsbeskrivningen aktiv, men för högerklick+klistra-in måste man före klicket placera muspekaren någonstans på skärmen och då är det naturligt att placera den på levnadsbeskrivningen, för det är där notisen ska klistras in. Där fungerar "klistra in", även när där inte finns någon tidigare notis. Det känns naturligt att högerklick med muspekaren någon annanstans på skärmen, inte medger "klistra in", för där ska den kopierade notisen inte vara möjlig att placera.

Det känns t.o.m. som en fördel att ctrl+V klistrar in den kopierade notisen även om man inte aktiverat Levnadsbeskrivningen.

Hans-Olov Ericsson
    Medlemsnr
    21968
    Citat Ursprungligen postat av Edgar Visa inlägg
    Är detta egentligen något problem?

Visserligen fungerar ctrl+V med bara levnadsbeskrivningen aktiv, men för högerklick+klistra-in måste man före klicket placera muspekaren någonstans på skärmen och då är det naturligt att placera den på levnadsbeskrivningen, för det är där notisen ska klistras in. Där fungerar "klistra in", även när där inte finns någon tidigare notis. Det känns naturligt att högerklick med muspekaren någon annanstans på skärmen, inte medger "klistra in", för där ska den kopierade notisen inte vara möjlig att placera.

Det känns t.o.m. som en fördel att ctrl+V klistrar in den kopierade notisen även om man inte aktiverat Levnadsbeskrivningen.
    Levnads beskrivning måste vara aktiv både för att Ctrl-v och högerklick ska fungera.

Men tyvärr fungerar inte saker som jag tycker dom borde, bl.a. när det inte finns en tidigare notis. Om jag skapar en person och vill kopiera en notis så måste jag som sagt använda tangentbordet eller kopiera två gånger.
    Det hävdas ju också f.ö. i högerklick-menyn att Ctrl-v och "högerklick klistra in" ska vara likvärdiga.
    Ctrl-v funkar som det ska tycker jag, bara högerklick klistra in som beter sig "lite random". (Som gammal programmerare får jag känslan av en oinitierad variabel, men där kan jag ju ha fel...)

Jag har ju levt med detta nu i många år och småsvurit för mig själv oräkneligt antal gånger när jag kommit på mig själv att försöka. Tänkte det var dags att försöka få det fixat.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •